Jump to content
  • 0

Проблем с Mikrotik RB 951Ui 5HnD ново


wowefect

Въпрос

Здравейте,имам проблем свързан с въпросния Рутерборд.5-ти порт по никакъв начин не иска да се сетне на 100 Mbit.Спрял сам пое функцията на всички портове,с тях няма проблем вдигат се нормално.Единствено този порт не иска да сработи от фирмата която е закупен казват,че не носят гаранционно обслужване за такъв вид проблеми.Опитах да сложа суич след проблемия 5-ти порт само на 10 mbit се сетна и почна да прекарва трафик и през него.Налял съм версия 6.7,но ефект няма.Опитвах с гигабитни карти с различни чипове,но без ефект...или е производствено дефектирал :) Благодаря ви !!!

Редактирано от wowefect
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 отговори на този въпрос

Recommended Posts

  • 0
  • Администратор

Предполагам става въпрос за  RB951Ui-2HnD

1. Задължително един ресет и без да го конфигурираш пробваи да видим порта на колко ще вдигне.

2. Коя е тази фирма, че тук има една тема която я пълним с такава информация.

3. Предполагам не е нужно да го казвам но все пак теста го направи на твоя компютър защото си сигурен е ланката вдига 100Мбитс и естественно с друг патч кабел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 0

освен версията на рутера обнови и firmware-a му

Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи

Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо

При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 0

Колеги всичките ви съвети бяха изпълнени преди да ги напишете тук :),грешката е моя,че не описах напълно какво съм опитвал като варианти да го съживя порта :) 
Фирмата е софийска,нека не я споменавам,това първата ми рекламация към тях,но на всеки може да се случи :) Както с ресет и default конфигурацията така и с обновяване на firmware, ефекта е нулев :) поне аз съм изчерпан от към идеи :) :) 


Модела наистина съм го омотал в заглавието :) RB951Ui-2HnD е модела


Отново си играх с него и спирам да се ядосвам :) с различни пачове,кроснати,прави... ефект закачил съм си лаптопа през wirelless-a на микротика на 5-ти порт закачих стационарния и почнах да гледам през лаптопа какво се обменя като пакети,но нищо,спрях пое функцията напълно,стационарния с winbox го вижда по маг,но няма никакъв аксес :) .....пинг няма също,както няма и обмяна на пакети и от настолната машина :) 


хахахха последно сетнах картата на настолното Пс на 10 mbit след това на Рб-то и всичко тръгна.... иначе на 100 mbit не иска да откъсне :) autonagotaion,full duplex...нищо 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 0

пробвай ако ти се занимава и с някоя от 5-тите версии, ако не се оправи и тогава ми намирисва на хардуерен проблем и ще трябва за нещо непретенциозно да го пускаш 10Мбпс

Теория - това е когато знаете всичко, но нищо не работи

Практика - това е когато всичко работи, но не знаете защо

При нас съчетаваме теорията с практиката - НИЩО не работи и нямаме понятие защо!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 0

благодаря за съвета,днес налях и последната версия от сайта на микротик,6.9 но и с нея няма ефект,ще пробвам с по-стара и ще пиша отново :) :) :)

Редактирано от wowefect
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 0

благодаря за съвета,днес налях и последната версия от сайта на микротик,6.9 но и с нея няма ефект,ще пробвам с по-стара и ще пиша отново :) :) :)

само не разбрах ЗАЩО това да не е гаранционен проблем?  Така си го купил, или е работил нормално и после се е смотал въпросния борд? И на бас че от два опита ще оцеля фирмата от която си го купил ;-) можеш ли да пуснеш снимка на платката имам едно предположени ещо става така но не намирам картинка читава да видя в детайли

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 0

Да и на мен ми стана интересно като се загледах в гараниционите условия,wan и lan портове които не функционират се обслужвали извънгаранционно,смях голям,не съм за 100-те лева,но ако човек си купи по сериозен рутер какво ли ще му отговорят :) Купих го от релоад,борда го пуснах първоначално с налятата фабрична конфигурация и от опита,който имам до тук първо си пробвам именно портовете дали са изрядни,уви 5-тия беше увиснал още тогава....мога да го снимам,но в утрешния ден,просто опитите ги правим в работния офис :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 0

прекалено много взеха да стават рапортуваните проблеми , определено латвииците са бутнали качеството надолу и на РОС и на хардуера

Дали пък следващия ми рутер за фирмата преди го купя  изрично да поискам във офиса на продавача преди да ми го пратят да проверят всички портове и скрииншот да ми пратят или преди да ми го пратят от настолна машина да ми пуснат сесия с тиим вюер и аз сопствено да си провера всички портове

Редактирано от NeTmAsTeR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 0

ами следващият ти рутер за фирмата няма проблем да бъде закупен от бг реселарите,дали ще е тестван или не,важното е да знаеш за какво го взимаш и да работи :D,ако не работи да получиш поне адекватен отговор по телефона на фона на безумните гаранции които се раздават като жълти вестници.Скрииншот да ти пратят,файда никва,колкото до настолната машина и teamview,няма кой да се занимава с глупави предложения :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 0
  • Администратор

NeTmAsTeR

А защо просто "следващия" не си го поръчаш по куриер с опция преглед преди да го платиш?

 

явно не си получавал с тази опция

това с тестване няма как да стане в офиса на превозвача

Харесай поста ^^^
acer.gif htc.gifsigpic4024_2.gif

Форумът е за взаимопомощ а не за свършване на чужда работа


ɹɐǝɥ uɐɔ noʎ ǝɹoɯ ǝɥʇ 'ǝɯoɔǝq noʎ ɹǝʇǝınb ǝɥʇ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 0

прекалено много взеха да стават рапортуваните проблеми , определено латвииците са бутнали качеството надолу и на РОС и на хардуера

Дали пък следващия ми рутер за фирмата преди го купя  изрично да поискам във офиса на продавача преди да ми го пратят да проверят всички портове и скрииншот да ми пратят или преди да ми го пратят от настолна машина да ми пуснат сесия с тиим вюер и аз сопствено да си провера всички портове

Усещам как ще скочите сега тия дето харесвате  Микротик.  Забелязах две различни сглобки да го кажем на едни и същи рутери продавани в България. Оказа  се ,че латвийците  правят рутери ( читави ) в Латвия, но поради многото мераклии не смогват и са поръчали и  рутери за изработка в Китай. Не съм се заглеждал , но сигурно има начин да се отличат Китайски от Латвийски. Не вярвам , дистрибуторите тук да правят някакви номера и да купуват менте рутери от Китай. По скоро са се подвели латвийците като са си взели  бела с Китайците. 

Сега си мисля ,че имаше опция за връщане на парите при връщане на стоката БЕЗ да обясняваш за какво, мисля ,че беше до 10 дни или две седмици. Може просто да не те кефи. Много фирми го практикуват , даже имаше идея да стане задължително. На мен ми се е случвало с камери. Взимат евтини модели , не ги кефят и ги връщат. Няма лошо важно е да не си изгубиш клиента. Та в тоя ред на мисли , някой знае ли това дали стана задължително, както примерно , европейската гаранция, или пак е било само вдигане на пушилка? Въпроса не е в стоте  лева а в нервите и разправийте  и най- важното , не можеш да си свършиш работата за която ти трябва. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 0

Мисля,че каквито и да е европейски директиви и гаранции не важат поне за бг реселарите,от 100 кладенци вода,ще извадят и те никога не са виновни за нищо,но не можем без тях,това е жалкото :D.Колкото до рутера и къде е сглобка,фирмите в България много добре знаят от къде идват контейнерите :) просто не го отбелязват,а и не са длъжни,търговията е умение,не за всекиму :D Да може би темата тук има няколко под въпроса,важното е,че 5-порт върви,но наполовина :D аналогично и на българските умения,разбирания за правене на търговия с ИТ продукти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 0

Ако покупката е направена на името на фирма - единствената опция е дело в съда за отказване на гаранция по договорените условия от т.н. търговска гаранция. Т.е. гаранционни условия предоставени от производителя или предоставени от търговеца.

 

Комисията за защита на потребителите съдейства по "Закона за защита на потребителите" само на физически лица. Където важи и срок от 7 работни дни за връщане на стоката закупена от разстояние. От там и задължителната по този закон гаранцията за техника от 2 години.

 

Т.е. ако в техните гаранционни условия, не се покрива повреда на лан портовете == Чаша студена вода. 

 

Честно аз почти се отказах от закупуване на Mikrotik. За последните 3 години пазарувам от amazon и в рамките на тяхната година гаранция не съм имал никакви проблеми. При повреден продукт ми изпращат нов. А на едно второ счупване директно парите. Какви са тези бг търговци. Въобще не ми се занимава  с подобни простотии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 0
  • Администратор

Стана ни ясно коя е фирмата.

Не ми е ясна RMA политиката на микротик спрямо представители,

но в Италия са ми заменяли гръмнали от грамотевица бордове

без увъртане и каквито и да е въпроси.

Харесай поста ^^^
acer.gif htc.gifsigpic4024_2.gif

Форумът е за взаимопомощ а не за свършване на чужда работа


ɹɐǝɥ uɐɔ noʎ ǝɹoɯ ǝɥʇ 'ǝɯoɔǝq noʎ ɹǝʇǝınb ǝɥʇ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Създай нов...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.