Porko Публикувано 26 Ноември, 2008 Доклад Сподели Публикувано 26 Ноември, 2008 Замислих се какво ще стане ако в един юпиес /упс ли го пишете?/ включа вместо неговата акумулаторна батерия един автомобилен акумулатор със същия волтаж, примерно 100 амперчасов. Първата ми мисъл бе, че ще изгори зарядното устройство на упс-то защото при толкова по-мощен акумулатор ще е на практика почти свързано на късо. Обаче споделих с познати електричари идеята и ме уверяват, че това нямало да стане, просто акумулатора щял да зарежда много по-бавно. Което чак не ми се вярва, ако е толкова лесно, защо никой не го практикува? Ще излезе прекалено евтино да имаш упс с което компютъра може да работи не минути, а часове. Но ако го няма тоя проблем със зареждането, не се сещам за дру проблем. УПС-тата няма как да нямат някакво реле, което да спира зареждането на акумулатора ако е зареден, та да не се стигне до презареждане. Разбира се акумулатора с течна киселина не е добра идея да е в стаята, ще трябва да е някъде навън и да се прокара кабел, обаче това са подробности. Разцъках интернета и видях, че темата на много места е била обсъждана. Мненията се разхождат: едни казват, че зарядното на юпиес-а ще изгори, други - че няма да изгори. Като вторите са повече. Разбира се, в науката нещата не се решават с вишегласие, ако беше така земята щеше да е плоска. Аз съм учил физика, обаче не мога да си представя кое е вярното. Първоначално мислех, че зарядното трябва да бъде претоварено и да изгори. В края на крайщата то е източник на ток в който е включен консуматор надвишаващ капацитета му. Ако капацитета е прекалено надвишен, би следвало да е същото, като да се даде на късо зарядното. После обаче си дадох сметка, че размишленията ми не са непременно логични. Акумулаторът, като консуматор, не е същото като една крушка. Той не е проводник, тече химичен процес, който - в зависимост от силата на тока - може да тече с различен интензитет. Слаб ток - слаб интензитет /както в едно електрогалванично производство/. Но след това отново не бях сигурен. В крайна сметка електролитите по определение са електропроводящи, тоест акумулатора може да бъде разглеждан и като проводник /макар с доста голямо съпротивление/! И колкото е по-голям този акумулатор, толкова по-малко ще е съпротивлението. (Увеличаването мощността на автомобилните акумулатори се постига за сметка на увеличаване повърхността на електродите и на количеството електролит, тоест по-голям акумулатор означава повече ампераж.) Все едно увеличаваме сечението на един проводник. Така погледнато от един момент - нататък зарядното ще бъде дадено на късо. Обаче и това не приключи размислите ми, понеже според уикепидията някои видове зарядни устройства не изгаряли даже, ако бъдат дадени на късо! Освен това един зареждащ се акумулатор не може да бъде разглеждан като проводник. Електрическата енергия, която постъпва в него, се поглъща в един обратим химичен процес, а не протича просто като през проводник. Излиза, че няма как да се окаже, че зарядното е дадено на късо. Толкова за изгарянето на зарядното. В интернета има и някои, според които нищо няма да изгори, но акумулатора ще се презарежда и така ще бъде съсипан /възможно е даже да избухне/. Последното не го вярвам, защото не мога да си представя, че кой да е ю пи ес в света няма да е проектиран срещу презареждане. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Администратор 111111 Отговорено 26 Ноември, 2008 Администратор Доклад Сподели Отговорено 26 Ноември, 2008 що ще си играеме с такива разправии има фирмени системи с до 4 киловата консумация на системата на течни акомулатори (с-мите за слънчева енергия) аз имам 1700 VA UPS носи близо 4 часа 2 рутера ~ 400W което също не е малко Харесай поста ^^^ Форумът е за взаимопомощ а не за свършване на чужда работа ɹɐǝɥ uɐɔ noʎ ǝɹoɯ ǝɥʇ 'ǝɯoɔǝq noʎ ɹǝʇǝınb ǝɥʇ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mile Отговорено 26 Ноември, 2008 Доклад Сподели Отговорено 26 Ноември, 2008 Ако искаш практически отговор: Да ще работи. Около 3 месеца поносимо и след това -50% и до 1 година акумулатора в коша. Свъншна зареждачка живота им се удулжава до 2 години като -50% се постига на 1 и малко години. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iso Отговорено 26 Ноември, 2008 Доклад Сподели Отговорено 26 Ноември, 2008 Оловните акумолатори (и не само те ....) се зареждат оптимално с ток = 10% от номинала на акумолатора т.е. ако акумолатора е 55Ah то оптималния ток на заряд ще е 5.5А ......Всичко различно от тази стойност (в случея 5.5А за 55Ah ) би скъсило живота на дадения акумолатор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vtbg59 Отговорено 27 Ноември, 2008 Доклад Сподели Отговорено 27 Ноември, 2008 iso, отново грешен отговор истина е само ,че прпоръчителния заряд на оловните акумулатори 1/10 от капацитете им.Сега да минем на преимуществата им зарядния ток не е задължително да е константен 1/10 може по малък(времето за заряд се удължава) може и с по голям гледа се да достигне 14.2-14.4V(за 12v акумулатор).Taka e направено в колите и много други приложения с една дума оловните не са капризни към зарядния ток .Другото им преимущество е ,че за кратко време могат да отдадат целия си капацитет например при стартиране мотора на кола.Всичко тези преимущества не важат за 'основните' (исползва се основа за електролит натриева или почесто калиева основа) там тока трябва да е костантен през целия заряден цикъл до достигането на зарядното напрежение на елемента или батерията погрешно е да се зареждат по часове(8-16).Предимства недостатъци: по обемисти са за един и същи капацитет с оловните ,нямат 'стартов ток' по време на разряда(може дори на късо ,само да отметна ,че оловния на късо се разрушава) тока е константен до изчерване на капацитета (всеки презазряд унищожава всяка батерия)НО имат по дълиг живот заряд/разряд.Може още дълго да се говори , най важното е с исклюение на необслужаемите (гелови)оловни батерии трябва да са в самостоятелно помещени без хора вътре и да е пожаробезопасно (контактои релета,всяка искра могат да предизвикат ВЗРИВ !!!) постоянно вентилиращо се, и на всичко отгоре да е топло при стидено капацитета на всички акумулатори(и батери алкални литиево-йонни) пада ряско (все пак са химични процеси нали).Айде стига толкова ако има нещо неясно питайте (кокретно) . "Само две неща са безкрайни - вселената и човешката глупост, като за първото не съм сигурен." Алберт Айнщайн "...една мрежа е толкова добра колкото нейните създатели..." безспорен факт ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Администратор Велин Отговорено 27 Ноември, 2008 Администратор Доклад Сподели Отговорено 27 Ноември, 2008 говорили сме в тази тема по въпроса явно трябва да се премести на подходящото място Не отговарям на постове написани с шльокавица! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wirebez Отговорено 27 Ноември, 2008 Доклад Сподели Отговорено 27 Ноември, 2008 Тези дни купих едни гръцки от Монбат 12V/55Ah - 155лв. Казаха че стават за UPS в затворено помещение , понеже били затворени и без вентил за разлика от техните . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
¤ DJ69 ¤ (ツ) ¤ Отговорено 30 Ноември, 2008 Доклад Сподели Отговорено 30 Ноември, 2008 Т.е. не отделят вредни вещества така ли?Имат ли гаранция? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dancho Отговорено 26 Декември, 2008 Доклад Сподели Отговорено 26 Декември, 2008 здравеите малките модели на Makelsan с единия акумулатор стават перфектно само с тримерчето им се дига зарядния ток големите са с две батерии и не съм ги пробвал Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cit Отговорено 26 Декември, 2008 Доклад Сподели Отговорено 26 Декември, 2008 Здравейте, аз имам такова нещо работещо знаци усп-а е АПЦ 650ВА(400в) с акумолатор монбат 72ач и изкарва 1ч 3 пц-та след което пускаме тока. Много важно е да се сложат по дебели проводници от акумолатора. Същто така имам у усп репотек 800ва(600в) 24в. с 2 акумолатора който ми работи от 2 години на кула с радиа и няма проблеми изкарва ме около 8ч. Проблема е че бавно се зарежда след това акумолатора понейе ги зарежда с малък ток. поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spider Отговорено 16 Януари, 2009 Доклад Сподели Отговорено 16 Януари, 2009 Здравейте, имах един UPS за 50-60 лева , бях му сложил акумулатор от автомобил ( нов) и работи около 1 година. Наскоро имаше профилактика и издаржя 7 часа с едно PC(икономичко dell ) и три радия, една airaya и две на 2.4Гхз и 5-6 суйчя захранвани от ATX. След няколко дена нямаше ток за 2 чяса и транзисторите вътре се разпоиха и изгоряха. Поука слагайте вентилатори надявам се че съм помогнал А акумулатора в момента е в дизел автомобил и работи перфектно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване