Jump to content

Гаранция Микротик


Recommended Posts

Сблъсках се със следния проблем.

Аз съм инсталатор. Продал съм рутер на клиент физическо лице. Рутера към ФЛ има 2 год. гаранция, а моята гаранция е 1 год.

Рутера се поврежда след изтичането на първата година. ФЛ предявява претенции към мен, аз съответно към моя доставчик.

Отговорът на моя доставчик е " ние сме ти го продали на теб, втората година е за твоя сметка".

Освен да пия една вода друго мога ли да направя?

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

И ние сме се сблъсквали с подобен проблем.

Решение - няма, за твоя сметка е.

По принцип така са прецакани фирмите, които продават на крайни клиенти Микротик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо фирма като продава оборудване към фирма е 1г. а към ФЛ 2г? Каква е логиката след като по закон в България е 2г.

Analog Audio™

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, master написа:

Каква е логиката след като по закон в България е 2г.

По закон, гаранцията в България (и ЕС) за физически лица е 2 години.

( https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_bg.htm )

 

Гаранциите между фирми са въпрос на договаряне. Просто си договаряйте по-голяма гаранция с доставчика. Подходящо е при по-големи сделки, разбира се.

 

Прикачил съм снимка от сайта на фирма, продаваща и Микротик

08012020_162324.png

Редактирано от hgd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера каква е разликата между ФЛ и ЮЛ от гледна точка за гаранцията.

И двата вида потребители са си платили за даден продукт. Само, че едните са в неизгодно положение.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да приключим темата.

Микротик дават 12 месеца гаранция за ЮЛ.

Останалите 12 м. са за сметка на продавача.

Решението за "последния търговец" е да не продава на ФЛ.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, kmeta написа:

Не мога да разбера каква е разликата между ФЛ и ЮЛ от гледна точка за гаранцията.

И двата вида потребители са си платили за даден продукт. Само, че едните са в неизгодно положение.

 

Има един "Закон за защита на потребителите" и той или административните актове към него определят гаранция от 2 г. за ФЛ на електронни изделия. Обаче производителите българското законодателство в тази му част не ги касае особено и търговците са принудени да поемат за своя сметка щети за времето между гарантираното от производителя и изискването от нашите регулациии. Съответно "Закона за защита на потребителите" не се отнася до ЮЛ и за тях търговците дават, само гарантираният от производителя срок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте, аз съм поредния разочарован от марката. За 24ч. ми умряха 2 рутера, а единя от най скъпите... Който е от купуван на физическо лице от Tech-zona, да ама сайта не е наличен.

Имате ли представа кой може да обслужи гаранцията му, след една седмица ще стане година от покупката му, иначе съм вътрешно с 411лв. За Chateau LTE.

П.п. двата рутера са работили на различни места като 4G рутера е тотално мъртъв. Не свети нищо по него. Другия умрял е hap ac3, той поне е на няколко месеца от RTS и имам надежди да го подменят.

 

Благодаря предварително на отзовалите се.

Хубава седмица!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Администратор
Отговорено (Редактирано)
Преди 11 часа, Codename написа:

Здравейте, аз съм поредния разочарован от марката. За 24ч. ми умряха 2 рутера, а единя от най скъпите... Който е от купуван на физическо лице от Tech-zona, да ама сайта не е наличен.

Имате ли представа кой може да обслужи гаранцията му, след една седмица ще стане година от покупката му, иначе съм вътрешно с 411лв. За Chateau LTE.

П.п. двата рутера са работили на различни места като 4G рутера е тотално мъртъв. Не свети нищо по него. Другия умрял е hap ac3, той поне е на няколко месеца от RTS и имам надежди да го подменят.

 

Благодаря предварително на отзовалите се.

Хубава седмица!

С RTS няма да имате проблем. Проверихте ли захранващите адаптери в какво състояние са? Да нямате проблем с ел. инсталациата?

Редактирано от JohnTRIVOLTA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, РТС са страшни бързаци, решиха проблема още днес на AC3-то. Било "оглупяло", влизаше в bootloop, беше с версия 7+ на софтуера, тъй като ползвам Wireguard-a за да вкарвам OS x юзъри по сигурен VPN. 
Шатото обаче е много мъртво, първото ми действие е да проверя и подменя адаптерите, тъй като имам 2 чисто нови ac3 на разположение,но нищо не се променя, дори неговия оригинален адаптер е в нормални стойности 24V. Проблеми с тока нямам при себе си, още повече Smart APCто си върши добре работата. Мрежата също... разпределя я един 24 портов бял умен суич Микротик, той си напълно здрав... Парадокса е и че, WAN-a му е безжичен, няма как да го изтреска мълня през кабела на ISPто. Уникален късмет, четох в чуждите форуми на микротик, същите оплаквания, след година работа това шато се предава, чудно защо, не смея да го отварям за да му прегледам дъното, защото гаранцията му изтича края на месеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Администратор
Отговорено (Редактирано)
Преди 5 часа, Codename написа:

Да, РТС са страшни бързаци, решиха проблема още днес на AC3-то. Било "оглупяло", влизаше в bootloop, беше с версия 7+ на софтуера, тъй като ползвам Wireguard-a за да вкарвам OS x юзъри по сигурен VPN. 
Шатото обаче е много мъртво, първото ми действие е да проверя и подменя адаптерите, тъй като имам 2 чисто нови ac3 на разположение,но нищо не се променя, дори неговия оригинален адаптер е в нормални стойности 24V. Проблеми с тока нямам при себе си, още повече Smart APCто си върши добре работата. Мрежата също... разпределя я един 24 портов бял умен суич Микротик, той си напълно здрав... Парадокса е и че, WAN-a му е безжичен, няма как да го изтреска мълня през кабела на ISPто. Уникален късмет, четох в чуждите форуми на микротик, същите оплаквания, след година работа това шато се предава, чудно защо, не смея да го отварям за да му прегледам дъното, защото гаранцията му изтича края на месеца.

AC3 при ъпгрейд до версия на ROS 7.2.2 и ползване на Wave2 пакета имаше бъг в нея версия и устройствата не можеха да бутнат, само с нетинстал можеше да се оправи. От микротик изкараха бързо версия 7.2.3 (настоящата стейбъл) с фикснат този проблем! Вижте, може и Шатото да е с подобен проблем!

Редактирано от JohnTRIVOLTA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шатото е напълно мъртво, вкарвам му захранването и нито една индикация не светва по него, пробвах с нетинстал да го видя като зададох статичен адрес на адаптера си, но все едно кабела съм го извадил от рутера, никакъв линк от нито един от портовете. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти сигурно хардуерен проблем и проблема щеше да го реши гаранцията. За всички и не само микротик продукти ще спомена : Преди над 5 години искахме да купим един рутер 1036 и отстъпката в един сайт бе доста добра ,но не бяхме сигурни дали са легитимни тарговци(сайта бе от скоро ) . Писахме на Микротик и те потвърдиха че са техен партньор и всичко било Ок , и саответно поръчахме . Когато не сте сигурни за търговеца пишете на вендора ,и не копувайте от прекупвачи .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Създай нов...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.